(بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه ذِکرِ الحُجَّةِ بنِ الحَسَنِ العَسکَری)»--- اَللهُّمَ عَجِّل لِوَلیِکَ الفَرَج حاج محّمد علی فشندی تهرانی می گوید: در مسجد جمکران قم،اعمال را به جا آوردم و با همسرم می آمدم؛دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند به طرف مسجد بروند.(با خود)گفتم:این سیّد در این هوای گرم تایستان از راه رسیده و تشنه است،ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد؛پس از آن که ظرف را پس داد گفتم: آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان (عجّ) را از خدا بخواهید تا أمر فرج،نزدیک گردد. آقا فرمودند: «شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند؛اگر بخواهند،دعا می کنند و فرج ما می رسد.» این را فرمودند و تا نگاه کردم،ایشان را ندیدم؛فهمیدم وجود مقدّس نازنین امام زمان(عجّ)را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا نموده اند.(شیفتگان حضرت مهدی (عجّ)،ج1 ص155) مرحوم آیت الله بهجت(رحمة الله علیه)فرمودند: «مدّاحی-که حال خوبی هم دارد-به خدمت صاحب الأمر(عجّ)رسیده و آن حضرت به او فرموده است : «بعد از صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص)،گفته شود:وَ عَجِّل فَرَجَهُم»(در محضر آیت الله بهجت؛جلد 3 ص 60) سؤال: ذکر «وَ عَجِّل فَرَجَهُم» بعد از صلوات مستحب است؛آیا در تشهّد نماز نیز بعد از صلوات می توان این ذکر را گفت ؟ جواب: آیت الله فاضل لنکرانی:«بله، به عنوان دعا مانعی ندارد.» آیت الله تبریزی:«جمله ی«وَ عَجِّل فَرَجَهُم»به عنوان مطلق الدّعاء مستحب است ...» آیت اللهسیستانی:«گفتن آن بعد از صلوات،جایز و مستحب است.» آیت الله مکارم شیرازی:«اشکالی ندارد؛ولی گاه ترک کنید تا تصوّر نشود جزء نماز است.» آیت الله بهجت:«به قصد مطلق دعا اشکال ندارد.» (مسائل جدید ، ج 5 ص129) کاری از فعّالان ظهور مشهد - جنبش مصاف «اَللهُّمَ عَجِّل فَرَجَ مَولانا اَلاِمامِ الهادیِ المَهدی اَلقائِمُ بِاَمرِک وَجعَل الفَرَجَه فی هذَا السِنَةِ وَ سَهِّل مَخرَجَه وَ جَعَلَنا مِن خَیرٍ اَنصارِه ی وَ اَعوانِه ی وَ الذّابینَ عَنه وَ المُسارِعینَ اِلَیه فی قَضآءِ حَوائِجِه وَالمُمتَثِلینَ لِأَوامِرِه وَالمُحامینَ عَنه وَالسّابِقینَ اِلی اِرادَتِه والمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه وَ مُحِبّینِه ی وَ شیعَتِه ی»
.
.
برای سلامتی وفرج آقا امام زمان یک صلوات بفرست نظر یادتون نره
«(بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه ذِکرِ الحُجَّةِ بنِ الحَسَنِ العَسکَری)»--- دعا از نیزه ی تیز ، برّنده تر است (امام صادق-علیه السّلام؛ اصول کافی ، کتاب الدّعاء) امام صادق(ع) فرمودند: «خداوند به ابراهیم(ع) وحی نمود که برای او فرزندی متولّد خواهد شد. آن حضرت این موضوع را(با همسرش) ساره در میان گذاشت. ساره گفت: آیا من فرزندی خواهدم زایید در حالی که پیر زنم؟ پس خداوند به ابراهیم وحی کرد که : ساره خواهد زایید و فرزندانش (بنی اسرائیل) ، چهارصد سال به زحمت و رنج خواهند افتاد ؛ به خاطر این که سخن مرا رد کرد (و در کار من شک نمود.)» امام صادق(ع) ادامه دادند: «هنگامی که فشار شکنجه ها بر بنی اسرائیل به طول انجامید ، چهل صبح به درگاه خداوند گریه ی ناله کردند. پس خداوند به موسی (ع) و هارون(ع) وحی فرمود که بنی اسرائیل را از شرّ فرعون خلاص کنند(و از چهار صد سال،) صد و هفتاد سال را بخشید.» آنگاه امام صادق(ع) فرمودند: «شما نیز اگر این کار را بکنید (چهل روز گریه و ناله به درگاه خدای متّعال) ، قطعاً خداوند فرج ما را می رساند؛ ولی اگر چنین نباشد ، امر (فرج) تا آخرین حدّ ممکن به تأخیر خواهد افتاد.»(تفسیر عیاشی ، ج2 ص154) نویسنده ی عظیم الشّأن کتاب «مکیال المکارم» در ذیل این حدیث شریف ، این گونه توضیح می فرماید: «یکی از مطالبی که از حدیث یاد شده استفاده می شود این که : ظهور مولای ما حضرت صاحب الزّمان(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف)از اموری است که قابل تقدیم و تأخیر است که به سبب بعضی از اسباب جلو یا عقب می افتد و از جمله اسبابی که زمینه ی جلو افتادنش را فراهم می سازد ، اهتمام مؤمنین در دعا برای تعجیل ظهور و فرج است.» . . .
برای سلامتی وفرج آقا امام زمان یک صلوات بفرست نظر یادتون نره
«اَللهُّمَ عَجِّل فَرَجَ مَولانا اَلاِمامِ الهادیِ المَهدی اَلقائِمُ بِاَمرِک وَجعَل الفَرَجَه فی هذَا السِنَةِ وَ سَهِّل مَخرَجَه وَ جَعَلَنا مِن خَیرٍ اَنصارِه ی وَ اَعوانِه ی وَ الذّابینَ عَنه وَ المُسارِعینَ اِلَیه فی قَضآءِ حَوائِجِه وَالمُمتَثِلینَ لِأَوامِرِه وَالمُحامینَ عَنه وَالسّابِقینَ اِلی اِرادَتِه والمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه وَ مُحِبّینِه ی وَ شیعَتِه ی»
«(بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه ذِکرِ الحُجَّةِ بنِ الحَسَنِ العَسکَری)»--- پیمانه ای پرگهر «کتاب مکیال المکارم فی فوائد الدّعاء للقائم(عجّ)» تألیف : عالم بزرگوار آیت الله سیّد محّمد تقی موسوی اصفهانی(رحمة الله علیه)، کتابی ارزنده ،ابتکاری و مهّم است. مؤلّف بسیاری از مطالب مربوط به عقیده ی مهدویّت و موضوع حضرت حجّت(عجّ) را تحت عنوان : «دعا برای حضرت و تضرّع به درگاه الهی برای حفظ وجود شریفش از ناملایمات و آفات» ، مورد برّسی قرار داده است. مؤلّف صفحه هایی پر از تحقیقات علمی و تدقّیات لطیف و پر محتوا که مورد نیاز طالبان علم است ، تنظیم کرده است. به حق باید گفت: این اثر ، آیینه ی صاف خوش ذوقی و طبع روان مؤلّف و اساتید گرامی اوست. این کتاب مشتمل بر بحث های مختلف و بسیار با اهمّیت در ضمینه های حدیث، فقه، کلام، رجال و حتی فلسفه و ادبیّات است که با اصلوب بدیع و سبک جالب و نتیجه گیری های درستی، توأم می باشد. این کتاب در محافل و مجامع علمی مود قبول افتاده و مکرّر چاپ شده و از طرف علما و فضلا، مورد استقبال واقع گردیده است.(دانشمند محقّق ، آقای سیّد محّمد علی روضاتی ؛ شرح حال مؤلّف؛ ج1 ص25 به بعد) آیت الله عظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) از مراجع عظام تقلید، در پیامی که به همایش نیایش و دعا برای تعجیل فرج و تجلیل از کتاب ارزنده و مهدوی «مکیال المکارم» در شعبان 1431 ه.ق ارسال نموده اند ، در مورد این کتاب ، این گونه توضیح داده اند: «یکی از بهترین و جامع ترین کتاب ها در موضوع نیایش و دعا برای تعجیل فرج ، کتاب نفیس و شریف «مکیال المکارم فی فوائد الدّعا للقائم(عجّ)» ، تألیف شیعه ی پاک و مخلص و چاکر درگاه حضرت بقیّة الله الاعظم(عجّ)، آیت الله آقای حاج سیّد محمّد تقی موسوی اصفهانی (ره) است. الحق این کتاب در نوع خود بی نظیر و بهترین نسخه ی ارتباط با ناحیّه ی مقدّسه و دعا برای آن حضرت(عجّ) است. سزاوار است همه از آن استفاده نمایند و امام شناسی خود را به وسیله ی آن تکمیل کنند.» عنایت ویژه ی امام زمان(عجّ) در مورد این کتاب: مؤلّف بزرگوار در مقدّمه ی کتاب می نویسد (با تلخیص): «به نظرم آمد کتاب مستقلّی در موضوع فوائد دعا برای امام زمان (عجّ) ، انتظار فرج، ابزار قرب به او و ... بنویسم؛ اما مشکلات روزگار ، مرا از این کار باز داشت ؛ تا این که در خواب ، حضرت مهدی (عجّ) را دیدم که به من فرمودند: «این کتاب را بنویس و عربی هم بنویس و نام آن را «مکیال المکارم فی فوائد الدّعا للقائم» بگذار.» وقتی از خواب بیدار شدم ، تصمیم به نگارش آن گرفتم که توفیق یارم نشد.تا این که در سال 1330 ه.ق ، به مکّه مشرّف شدم و (بیماری) وبا در آنجا گسترش یافت. با خداوند عهد کردم اگر به سلامت بازگشتم ، تصنیف این کتاب را آغاز کنم.به لطف خدا با سلامتی بازگشتم و تدوین آن را آغاز کردم.» قابل ذکر است که این کتاب ارزشمند ، توسّط حجت الاسلام حاج سیّد مهدی حائری قزوینی ، به فارسی ترجمه شده است. همچنین واحد پژوهش انتشارات مسجد مقدّس جمکران ، کتاب را خلاصه کرده و به نام «آئین انتظار» به چاپ رسانده است. «(پیوسته انتظار می کشم که مطالعه کنندگان این ارمغان پر ارج ، روز به روز بیشتر شوند و با این گنجینه ی بی مانند آشنا گردند، تا منتظران و شیفتگان آن امام غایب(عجّ)از نظر ، از شمار بیرون روند.»
.
.
.
برای سلامتی وفرج آقا امام زمان یک صلوات بفرست نظر یادتون نره
---«(بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم وَ بِه ذِکرِ الحُجَّةِ بنِ الحَسَنِ العَسکَری)»--- نسخه ی رهایی از شرّ شیطان «همانا شیطان ، دشمن آشکار انسان است.»(یوسف5) «همیشه شیطان ، دشمن آشکاری برای انسان بوده است.»(اسراء53) «ای کسانی که ایمان آورده اید ، از گام های شیطان پیروی نکنید ؛ هر کس پیرو گام های شیطان شود(گمراهش می سازد، زیرا) او به فحشا و منکر امر می کند.»(نور21) «شیطان همیشه خوار کننده ی انسان بوده است.»(فرقان29) «همانا شیطان ، دشمن شماست ، پس او را دشمن خود بدانید.»(فاطر6) «مبادا شیطان شما را (از راه خدا)باز بدارد که او دشمن آشکار شماست.»(زخرف62) آری، دشمنیه شیطان (ملعون) از نخستین روزهای آفرینش آدم شروع شده است؛ او از آن روز سوگند یاد کرده که هیچ گاه دست از منحرف کردن فرزندان آدم برندارد. او کوچکترین فرصت برای اِعمال دشمنی و وارد کردن ضربه بر انسان را از دست نداده و غنیمت می شمرد. به علاوه او دشمنی است که از هر طرف به ما هجوم می آورد ، چنانچه خودش می گوید:«من از هر سو به سراغ فرزندان آدم می روم؛ از پیش رو، از سمت راست و از سمت چپ»(اعراف17) و به خصوص این که او در مخفیگاهی است که «انسان را می بیند ، ولی انسان او را نمی بیند.»(اعراف27) تمام تلاش او این است که آدمی را از اوج قلّه ی انسانیّت به پستی شهوات و گناهان بکشاند و عذاب های طاقت فرسای جهنّم را نصیب او کند. اما راه نجات چیست؟چه کنیم تا از شرّ این موجود (ملعون) خبیث خلاص شویم؟ هادی امّت و پدر مهربان خلایق ، امام زمانمان(عجّ)، یکی از بهترین و مؤثّرترین راه های مقابله با شیطان(لعنة الله علیه) را به ما معرّفی نموده اند.ایشان در نامه ای به یکی از شیعیان ، این گونه مرقوم می فرمایند: «ما أرغم أنف الشّیطان أفضل من الصلاة فصلّها و أرغم أنف الشّیطان» «هیچ عملی بهتر از نماز ، بینی شیطان(لعنة الله علیه) را به خاک نمی مالد؛ پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال.»(کمال الدّین ، باب 45، حدیث 50) البته برای بهره بردن از خاصیّت گرانبهای نماز ، رعایت دو مطلب ضروری است: 1- سر موقع خواندن نماز 2- حفظ حضور قلب(یعنی بدانیم(و به یاد داشته باشیم) چه می گوییم و در محضر چه کسی(پروردگار عالم) ایستاده ایم.) . . . . برای سلامتی وفرج آقا امام زمان یک صلوات بفرست نظر یادتون نره